ІНФОРМАЦІЙНОМУ СУСПІЛЬСТВУ - ІНФОРМАЦІЙНА КУЛЬТУРА



ІНФОРМАЦІЙНОМУ СУСПІЛЬСТВУ -  ІНФОРМАЦІЙНА КУЛЬТУРА
Школа майбутнього в системі функціонування
 інформаційного  суспільства
Інформація і знання - головна перетворююча сила суспільства. Доля кожної людини залежить від здатності своєчасно знаходити, отримувати й продуктивно використовувати нову інформацію. У зв'язку з цим перед педагогами стоїть важливе завдання - навчити дитину орієнтуватися в інформаційному просторі. Особлива роль при цьому відводиться інформаційній культурі, одним із головних завдань якої сьогодні є формування медіа культури особистості нового типу, демократичної, толерантної, здатної жити і працювати в умовах інформаційної цивілізації 21 століття; підготовка нового покоління до життя в сучасних інформаційних умовах, до сприйняття різної інформації, навчити молоде покоління розуміти її, усвідомлювати наслідки її впливу на психіку, опановувати способами спілкування на основі невербальних форм комунікації за допомогою технічних засобів.


Педагогічним колективом Первомайської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів ще у 2010 році розроблено проект «Школа сприяння здоров’ю», яка має на меті побудувати так навчально-виховний процес, щоб він не тільки не погіршував фізичного, морального і соціального стану вихованців, а й зміцнював їх сили і можливості. Однією із складових даної програми є формування і розвиток інформаційної культури  не лише дітей, а й їхніх родин, адже лише спільна діяльність усіх учасників навчально-виховного процесу, громадськості сприятиме досягненню мети - стану цілковитого фізичного, духовного і соціального добробуту  особистості дитини.
Практичним психологом школи систематично здійснюються соціальні дослідження рівня інформаційної культури учнів, педагогів, батьків; проводяться тренінги, що дають можливість зрозуміти, як масова комунікація використовується в їх соціумах, оволодіти здібностями використання медіа в комунікації з іншими людьми; забезпечує людині знання з медіа освіти.




З метою формування естетичних смаків, розвиток аналітичних і творчих здібностей, критичного мислення учнів у процесі опанування знань і практичних умінь у царині сучасної медіа культури у школі працює гурток «Основи журналістики», що є своєрідним введенням учнів у процес створення творів медіа культури, тобто занурює у світ основних медіа професій, як в автономному варіанті, так і в процесі інтеграції в традиційні навчальні предмети;  дає можливість дітям: 
1) Аналізувати, критично осмислювати і створювати медіа тексти. 
2) Визначати джерела медіатекстів, їх політичні, соціальні, комерційні або культурні інтереси. 
3) Відбирати відповідні медіа для створення і розповсюдження своїх власних медіа текстів (через випуск шкільної газети «Життя у ритмі серця». Друк у районних та обласних виданнях).
4) Отримати можливість вільного доступу до медіа, як для сприйняття, так і для продукції.


Медіа освіта передбачає методику проведення занять, засновану на проблемних, евристичних, ігрових та інших продуктивних формах навчання, що розвивають індивідуальність учня, самостійність його мислення, стимулюють його творчі здібності через безпосереднє залучення у творчу діяльність, сприйняття, інтерпретацію і аналіз структури медіа тексту, засвоєння знань про медіа культуру. 
З 2013 року школа є учасником експериментального проекту всеукраїнського рівня “Науково-методичні засади впровадження вітчизняної моделі медіа освіти в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів” (затверджено наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 27.07.2011 р. №886). Відповідно до плану дослідно-експериментальної роботи учителем історії Ржевською І.І. написано програму  факультативу «Медіа культура» для учнів 7-го класу ( 1 година ), затверджену вченою радою Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (протокол № 5 від 30.05.2013 року) відповідно до вимог Концепції впровадження медіа-освіти в Україні, схваленої постановою Президії Національної академії педагогічних наук України 20 травня 2010 року, протокол №1-7/6-150. Даний курс сприяє як практичному спрямуванню  викладання медіакультури, так і міцному засвоєнню  теоретичного матеріалу: розуміння ролі інформації в житті суспільства, вдосконалення вміння ефективно здійснювати пошук та вибирати інформацію, розвитку здатності до переробки, використання та створення нової інформації.


Налагоджено співпрацю і з видавництвами. Так у минулому році гуртківці відвідали редакцію районної газети «Вісник Жовтневщини», зустрілися із працівниками, мали змогу взяти інтерв’ю у головного редактора Ірини Кулик. А попереду мандрівка у обласну друкарню.


Таким чином, члени гуртка із задоволенням працюють у галузі журналістики і пам’ятають головне правило, яке розповсюджують серед інших: «Якщо ти хочеш стати членкором цієї газети,бери папір, ручку, пиши та принось свої матеріали до шкільної редакції “Самвидав” (кабінет Інформаційних технологій). “Самвидав” - сам видаю, сам пишу, сам розповсюджую.
Отже, медіа культура допомагає розвинути здатність дитини критично ставитися до засобів мас-медіа, до тих прийомів та способів, за допомогою яких вони впливають на соціум. У більш вужчому розумінні медіа культура – це результат освіти, мета якої навчити людину розуміти медійні засоби та отримувати від цього задоволення. Саме медіа-культура дає відповідь на запитання як створюються засоби мас-медіа, яку структуру вони мають і наскільки правдиво відображають наше життя. Якщо людина володіє цими навичками, вона вміє і відтворювати засоби мас-медіа у багатогранності їх форм.
 Шкільне радіо "Галас" - дипломанти Міжнародного конкурсу шкільних видань

Немає коментарів:

Дописати коментар