Соціалізація особистості школяра в умовах діяльності Первомайського освітнього округу

http://youtu.be/xSgw17FHQjU







Управлінська модель Первомайського освітнього округу





Професійний розвиток
педагога
в системі методичної роботи
освітнього округу

Пріоритетні завдання методичної роботи в Первомайському освітньому окрузі
  • Підготовка вчителів до роботи в сучасних умовах модернізації структури та змісту освіти; розвиток професійної компетентності педагогічних працівників;
  • Моніторинг показників роботи вчителів для вчасного коригування та прийняття управлінських рішень щодо вдосконалення їхньої діяльності;
  • Вивчення, узагальнення, пропаганда та впровадження кращого педагогічного досвіду, наукових ідей;
  • Залучення вчителів до інноваційної роботи;
  • Організація співпраці з вищими навчальними закладами з питань підвищення кваліфікації та вдосконалення професійної майстерності педагогічних кадрів;
  • Оптимізація системи підготовки вчителів до своєчасного виявлення, соціальної підтримки та створення умов для навчання і розвитку обдарованих учнів;
  • Адаптація вчителів до навчання і виховання учнів в умовах профільного навчання;
  • Інформаційно-видавнича діяльність.


Принципи організації та функціонування методичної роботи в Первомайському освітньому окрузі

  • Діагностичний підхід до організації методичної роботи;
  • Практична і адресна спрямованість методичної роботи;
  • Системний підхід до організації методичної роботи;
  • Випереджувальний характер методичної роботи;
  • Розвиток творчого потенціалу особистості.

Завдання методичної ради:

  • Удосконалення системи роботи структурних підрозділів освітнього округу;
  • Впровадження новітніх (проектних, інформаційно-компютерних) технологій;
  • Підвищення професійного рівня вчителів;
  • Розробка методичних матеріалів, навчальних програм;
  • Вивчення, узагальнення і впровадження кращого педагогічного досвіду 




План роботи ради інформаційно-методичного центру   

І засідання

  1. Ознайомлення з планом роботи методичного кабінету.
  2. Розподіл обов’язків між членами ради методичного кабінету.
  3. Поновлення оформлення методичного кабінету.
  4. Обговорення перспективного плану підвищення кваліфікації вчителів.
  5. Про проведення в школі гри «Інтелектуал».
  6. Про впровадження залікових книжок для учнів 10-11 класів.

ІІ засідання

  1. Про організацію роботи психолого-педагогічного семінару, самоосвіту вчителів.
  2. Про участь вчителів в конкурсі «Вчитель року».
  3. Про результати впровадження комп’ютерних технологій на уроках.
  4. Огляд новинок методичної літератури.
  5. Про створення банку даних про вчителів, що працюють в інноваційних режимах.

ІІІ засідання

  1. Про діагностичне анкетування вчителів, що атестуються.
  2. Про оновлення стендів в методичному кабінеті.
  3. Про підготовку текстів перевірних контрольних робіт.
  4. Про роботу вчителів в Інтернеті.

IV засідання

  1. Про висвітлення досвіду роботи кращих вчителів школи по проблемному питанню.
  2. Про підготовку до заключного засідання психолого-педагогічного семінару.
  3. Про підсумки методичної роботи за рік та завдання на наступний навчальний рік.
  4. Школа передового досвіду.
План роботи школи молодого вчителя
1. Допомогти молодим вчителям в плануванні навчально-виховної роботи, складанні ділових паперів. (ЗНВР)
2. Провести співбесіди по виявленню знаннями методики викладання своїх предметів, уміннями  і навичками ведення навчальної роботи. (Вчителі-наставники)
3. Провести бесіду «Професійна культура вчителя в практичній діяльності та побуті» (ЗНВР)
4. Шляхом діагностики виявляти питання індивідуально-попереджувальної роботи з молодим вчителем (практичний психолог школи)
5. Залучити вчителів-методистів до практичних порад молодим вчителям з методики викладання своїх предметів.
6. Відвідувати уроки молодих вчителів два рази на місяць з метою ознайомлення з їх роботою. (Директор школи, заступники)
7. Познайомити молодих вчителів з традиціями школи, особливостями навчально-виховного процесу, розкрити вдалі прийоми роботи окремих вчителів і класних керівників. (Директор школи, заступники)
8. Всебічно сприяти самореалізації особистості молодого вчителя, розвитку здібностей, обдарувань. (ЗНВР, ЗВР).
9. Провести бесіди:
· Про оформлення робочого місця вчителя
· Про проведення батьківських зборів
· Про виготовлення наочних посібників
· Про підготовку текстів тематичних контрольних робіт тощо.
· Про заповнення класного журналу
· Як провести класну годину
· Як організувати чергування
· Як розподілити обов’язки серед активу класу тощо
10. Сприяти молодим вчителям у відвідуванні уроків у найбільш досвідчених педагогів.
 11. Провести тиждень молодого вчителя (за окремим планом).
   12. Розповісти про успіхи роботи молодих вчителів на сторінках шкільної газети.
       13. В травні місяці провести підбиття підсумків роботи під час проведення  «Круглого столу».
  Завдання:
  • Створення колективу вчителів, який творчо працює;
  • Удосконалення і відпрацювання ефективних методик та прогресивних технологій навчання;
  • Надання можливості реалізувати свої творчі здібності через дослідницько-пошукову та наукову діяльність.
  • План роботи школи молодого вчителя
  • Допомогти молодим вчителям в плануванні навчально-виховної роботи, складанні ділових паперів. (ЗНВР)
  • Провести співбесіди по виявленню знаннями методики викладання своїх предметів, уміннями  і навичками ведення навчальної роботи. (Вчителі-наставники)
  • Провести бесіду «Професійна культура вчителя в практичній діяльності та побуті» (ЗНВР)
  • Шляхом діагностики виявляти питання індивідуально-попереджувальної роботи з молодим вчителем (практичний психолог школи)
  • Залучити вчителів-методистів до практичних порад молодим вчителям з методики викладання своїх предметів.
  • Відвідувати уроки молодих вчителів два рази на місяць з метою ознайомлення з їх роботою. (Директор школи, заступники)
  • Познайомити молодих вчителів з традиціями школи, особливостями навчально-виховного процесу, розкрити вдалі прийоми роботи окремих вчителів і класних керівників. (Директор школи, заступники)
  • Всебічно сприяти самореалізації особистості молодого вчителя, розвитку здібностей, обдарувань. (ЗНВР, ЗВР).

Анкета «Вивчення запитів молодих вчителів»

  1. Яких труднощів Ви зазнаєте у використанні наявної матеріально-технічної бази? Що, на Ваш погляд, потрібно зробити для її вдосконалення?
  2. Чи задовольняє Вас розклад уроків, позакласних заходів?
  3. Що можна зробити для поліпшення роботи шкільних методичних об’єднань? Чи допомагають вони вам у роботі? 
  4. Які загально шкільні заходи (педради, методоб’єднання, заняття психолого-педагогічного семінару, ділові, рольові ігри, школа молодого вчителя тощо) Ви найбільше запам’ятали? Чому?
  5. Чи задовольняє Вас система самоосвіти, підвищення кваліфікації, яка існує в школі?
  6.  Що, на Вашу думку, слід зробити для збільшення часу на самоосвіту?
  7. Що нового Ви дізнались за минулий навчальний рік під час відвідування відкритих уроків, взаємовідвідування уроків, зокрема свого наставника?
  8. Які методичні прийоми, на Вашу думку, Ви вдосконалили протягом року?
  9. Яку методичну допомогу Ви хотіли б отримати від шкільної адміністрації, наставників?
  10. Що необхідно зробити для поліпшення індивідуальної роботи з учнями?
  11. Які загально шкільні заходи для учнів Вам найбільше сподобались й були, на Вашу думку, найефективнішими? Чому?
  12. Що Ви думаєте про психологічний клімат в педагогічному колективі?







Психолого-педагогічний  супровід навчання учнів 8-9 класів 
Основна проблема, з якою стикаються учні 8-9 класів, - прийняти рішення про характер і форму подальшої освіти.
Мета роботи практичного психолога з учнями  8-9 класів: допомогти старшокласникам в проектуванні подальшого освітнього шляху. Відповідно до мети практичний психолог вирішує наступні завдання:
1)     визначення та корекція рівня професійної готовності й готовності до профільного навчання учнів;
2)  психологічна  просвіта батьків і педагогів про актуальні проблеми учнів  і про те, яку допомогу вони можуть надати підліткам.
Результати дослідження заносяться практичним психологом в "Індивідуальну профкарту" учня і повідомляються на спільних з дев'ятикласниками батьківських зборах.
Батьки і учні спільно аналізують отримані результати. Їм пропонується самостійно зробити висновки про рівень готовності школярів до подальшого навчання. Якщо при цьому вони розуміють, що у підлітка є певні труднощі, і вони не можуть з ними самостійно впоратися, то пропонується звернутися за допомогою до фахівців.Така форма представлення результатів дослідження, на нашу думку, є найбільш ефективною для подальшого розвитку підлітка.Педагогам результати дослідження повідомляються на консиліумі у вигляді профкарт класу. При цьому в них є можливість проаналізувати можливості школярів і оцінити, яку допомогу і підтримку вони зможуть надати тим підліткам, які цього потребують.
У кінці супроводжуючого циклу аналізується вся проведена класними керівниками, практичним психологом і педагогами робота. Робляться висновки про ефективність роботи, вносяться пропозиції з проектування подальшої програми роботи в 10 класі.
Психолого-педагогічний  супровід  
навчання учнів 10 класів 
Для учнів 10 класу найважливішою є проблема соціально-психологічної адаптації до нової ситуації навчання. До неї, у свою чергу, можна віднести такі проблеми, як адаптація до нового колективу, адаптація до навчального навантаження, що збільшилося за ревним профілем, до нових вимог учителів.
Основна мета роботи практичного психолога з учнями 10 класу - сприяти соціально-психологічній адаптації учнів до нової ситуації навчання.
Завдання: 

 1) Спільна з класними керівниками робота за програмою адаптації на початку навчального року.

 2) Відстеження актуального стану учнів профільних класів, виявленнясимптомів дезадаптації.

 3) Психологічна  просвіта батьків і педагогів щодо адаптаційного періоду  десятикласників .

Психолого-педагогічний  супровід  

навчання учнів 11 класів 

До моменту закінчення школи в учня 11 класу має бути сформована  психологічна  готовність до вступу в доросле життя. Поняття "психологічної готовності" включає в даному випадку наявність здібностей і потреб, які дозволять випускнику школи реалізувати себе в майбутньому житті.  Основною метою практичного психолога у роботі з учнями 11 класу є допомога старшокласникам у визначенні і формуванні їхньої соціальної і професійної готовності.
Завдання:
1)  Визначення і корекція рівня професійної і соціальної готовності.

2) Проведення консультативної роботи з учнями.

3) Психологічна просвіта батьків і педагогів з актуальних проблем майбутнього випускника школи.

Результати дослідження заносяться психологом в "Перспективну карту старшокласника" і повідомляються на спільних батьківських зборах.
                                                                                     
Допрофільна підготовка

АНКЕТУВАННЯ 

учнів з метою вивчення їх професійних намірів 

та організації роботи з профорієнтації. 

Анкета учня 3 класу
1. Напиши, які ти знаєш професії. 
2. Які професії тобі подобаються? 
3. Чи знаєш ти, де і ким працюють твої батьки? 

Анкета учня 4 класу
1.Напиши якомога більше професій, про які ти чув і знаєш. 

2. Які професії тобі подобаються найбільше (назви 3-4 з них). 

3. Чи розмовляють з тобою батьки про свою роботу? Чи знаєш ти, що вони роблять? Напиши коротко. 

4. Чи відвідуєш ти який-небудь гурток чи секцію, спеціальну школу (музичну, художню, спортивну)? Напиши. 
5. Чим тобі подобається займатися у вільний час? 

Анкета учня 5 класу

1. Ти закінчив початкову школу. Став дорослішим. Чи змінилися твої симпатії, інтереси? Які професії тобі подобаються зараз? 

2. Чи є серед них для тебе найпривабливіша? 

3. Які навчальні предмети тобі найбільше подобаються (назви 2-3)? 

4. Чим ти займаєшся у вільний від навчання час (гуртки, захоплення)? 
5. Чи подобається тобі читати? Якщо так, то які книги ти читаєш з задоволенням? Назви 2-3 найулюбленіших. 

Анкета учня 6 класу
1.Напиши відомі тобі підприємства нашого району. 

2. В представниках яких професій мають потребу ці підприємства? 

3. Які професії подобаються тобі найбільше? 

4. Які гуртки, секції ти відвідуєш? 
5. Які книги ти любиш читати. Назви улюблені. 
6. Що ти вмієш робити своїми руками (шити, майструвати, малювати ...) 
7. Які твої обов’язки вдома? 
8. З представниками яких професій ти хотів би зустрітися? 

Анкета учня 7 класу
1.Як ти вважаєш, у яких спеціальностях є потреба у нашому суспільстві? 

2. Що ти знаєш про ці спеціальності? 

3. Які професії тобі подобаються? 

4. Чи обрав ти для себе професію. Якщо так, то яку? 
5. Назви гуртки, секції, спецшколи, які ти відвідуєш. 
6. Чим ти займаєшся у свій вільний час? 
7. Які навчальні предмети подобаються тобі найбільше (назви 2-3)? 
8. Які навчальні предмети тобі даються легко? 
9. У яких навчальних закладах або на яких підприємствах ти хотів би побувати на екскурсії? 

Анкета учня 8 класу
1. Які навчальні заклади району, області ти знаєш? Яких спеціалістів там готують? 

2. Які навчальні заклади області у тебе викликають інтерес? 

3. Які професії, сфери діяльності тобі подобаються? 

4. Чи обрав ти для себе професію? Якщо так, то яку? 
5. Де, у якому навчальному закладі плануєш її здобути? 
6. Як ти готуєшся до здійснення свого вибору? 
7. Чи дають тобі поради стосовно вибору професії твої батьки? Яку? 
8. Твоє улюблене заняття у вільний час. 
9. З представниками яких професій, навчальних закладів ти хотів би зустрітися? 

Анкета учня 9 класу.
1.Які ваші плани на майбутнє після закінчення 9 класу: 

а) 10 клас; 

б) ПТНЗ (який?); 

в) технікум (який?). 
2. Яку професію ви плануєте одержати у середньому спеціальному закладі після закінчення 9 класу? 
3. Ви плануєте продовжити навчання у 10 класі. Чи обрали ви навчальний заклад у якому хотіли б навчатися після закінчення школи? Яку професію хотіли б здобути? 
4. Що радять вам ваші батьки з приводу вибору професії? 
5. Яким чином ви готуєтеся до здійснення вибору (курси, практична проба сил, читання, зустрічі із спеціалістами)? 
6. Чи є у вас професія-дублер? 

Анкета учня 10 класу.
1. Чому присвячений ваш вільний час? 

2. Які шкільні дисципліни вам даються легше? Які з них для вас найцікавіші? 

3. Назвіть тематику книг, які вам найбільше подобається читати. 

4. Ви плануєте після закінчення школи: 
а) начатися; 
б) працювати; 
в) працювати і начатись. 
5. Як здійснюється підготовка до вашого вибору? 
6. Чи бували ви у навчальному закладі, на підприємстві, які вас цікавлять? Що ви знаєте про вашу майбутню спеціальність (умови прийому, навчання, роботи, оплати праці). 
7. Чи схвалюють ваш вибір: 
а) батьки; 
б) вчителі; 
в) друзі. 
8. Чи є у вас професія-дублер? 

Анкета учня 11 класу.

1. Ви закінчуєте школу. Які ваші плани на майбутнє? 

2. Чи маєте ви резервний варіант на випадок нездійснення першого? Якщо так, то вкажіть який. 

3. Чи співпадають ваші плани з побажаннями ваших батьків? 
4. Що дала вам школа у пізнанні та підготовці до майбутньої професії? 
5. Кілька слів про те, як ви уявляєте сою майбутню професійну діяльність. Що для вас у ній значиме (зміст праці, перспективи росту, творчість, оплата, кар’єра тощо)? 

Психологічний супровід 

допрофільного та профільного навчання

Робота з батьками

Анкета для батьків учнів 7-11 класів

1. Прізвище, ім’я та по батькові вашої дитини. 

2. Ким хоче стати ваша дитина? 

3. Куди ви радите вашій дитині вступати після 9 класу: 

- 10 клас; 
- 10 клас з поглибленим вивчення певних предметів; 
- ліцей,гімназія, коледж; 
- середні спеціальні начальні заклади ( за якою спеціальністю?); 
- технікум (за якою спеціальністю?); 
- ВНЗ (за якою спеціальністю?)
4. Чи погоджується дитина з вами? 
5. Якщо не погоджується, то чому? 
6. Які труднощі має дитина у навчанні? 
7. Які інтереси і нахили ви відзначаєте у своєї дитини? 
8. Що ви робите для розвитку інтересів вашої дитини? 
9. Які риси характеру ви можете відмітити у вашої дитини? 
               
Дата      ______________________Підпис 

Психологічний супровід 
допрофільного та профільного навчання
Робота з учителями
Профільне навчання в 10–11-х класах і допрофільна підготовка 9-х класів — нові аспекти діяльності для педагогів, психологів і адміністрації середньої школи. Спершу необхідно розібратися в цих явищах, а потім вже терміново думати про їх методичне забезпечення: як працювати з учнями, що сказати батькам, як організувати необхідні навчальні і позакласні заходи.

Основні етапи профорієнтаційної роботи:

1.Профорієнтація. 

2. Профдіагностика. 

3. Профконсультація. 

4. Профадаптація. 
5. Профвідбір. 
6. Профінформація. 
7. Професійне самовизначення.        

Немає коментарів:

Дописати коментар